לאן אתה רוצה להירשם?
סוכן חכם ניוזלטר

שכונת שמבור חיפה

ברוכים הבאים לשכונת שמבור שבחיפה, למרות מיקומה המרכזי והעובדה שעובר דרכה ציר מרכזי מאוד ראשי, ציר מוריה, מדובר אולי בשכונה השקטה ביותר בחיפה עם רחובות נעימים, דירות יוקרה ואפילו שדירה נדירה להולכי רגל.

על שכונת שמבור

שכונת שמבור היא לא שכונה גדולה והיא מתפרסת משני צדדיו של הציר המרכזי החוצה את הכרמל, ציר מוריה, החל מאזור כיכר ספר ועד כרמליה כולל רחוב יותם, חלקו העליון של רחוב שמשון ורחוב זרובבל. רוב הדירות בשכונה בנויות בטופוגרפיה יחסית מישורית ובסגנון טרסות המספקות נוף ים מדהים לתושבי הרחובות המערביים כמו הירקון, מרגלית, אופקים, קדרון ועוד. במרכז השכונה צמוד לציר מוריה ניתן למצוא את שדרות הנדיב, שם תמצאו בתים אשר בנויים לצד שדירה מטופחת ורחובות מחברים כמו רחוב ליטניס ומעברות.

הדירות בשכונת שמבור

בשכונת שמבור עדיין ניתן למצוא בתים בודדים שנבנו עוד בשנות ה-30 המוקדמות, אך רוב הבניה בשכונה היא משנות ה 50-70. בשנים האחרונות ישנה התחדשות עירונית גדולה באזור וניתן למצוא בתים ודירות בבניה חדשה מהשנים האחרונות בכל רחבי השכונה.

השכונה בנויה ברובה למשפחות ניחנת באופי שונה של דירות ברחובות משני צידיו של ציר מוריה החוצה את השכונה. רוב הדירות בשכונה הן דירות 3 חד’ ו-4 חד’, ניתן למצוא מעט דירות 1-2 חד’ ורק כ- 10% מהדירות בשכונה הם דירות 5 חד’ ומעלה.

על פי אתר מדל”ן המחיר הממוצע לקניית דירה בשכונה נכון להיום עומד על 2.5 מיליון ש”ח משקף מחיר ממוצע של מעל ל-20,000 ש”ח למ”ר (מוזמנים לקרוא על מחיר ממוצע על פי חוק האלטרנטיבה בקישור). מחיר שכירות ממוצעת בשכונה של 3,750 ש”ח. 

התושבים בשכונת שמבור

רוב התושבים בשכונה הם בעלי הדירות בעצמם אשר מתגוררים בשכונה, לצד של כ-26% מהתושבים אשר שוכרים את דירתם בשכונה. התושבים בשכונה הם בעלי מעמד חברתי כלכלי גבוהה, רובם בגילאי 18-65, כ-20% מעל גיל 65 או מתחת לגיל 17.


דירות אחרונות באתר כרמל סנטר (פרסומת)


שירותים לתושב בשכונת שמבור

מוסדות חינוך בשכונת שמבור

בעברה המזרחי של שכונת שמבור את ציר מוריה ניתן למצוא את בית הספר היסודי אהוד המפורסם בבחיפה בשל קבלת ציון גבוה מעל הממוצע במדד בתי הספר בעיר וידוע כבית ספר איכותי אשר מושך אל השכונה משפחות צעירות. בנוסף ישנם שני גני ילדים בתוך השכונה למגוון גילאים, אך בקרבת השכונה יכולים התושבים להנות מגני ילדים רבים בקרבה לגבולותיה.

פנאי ואיכות בשכונה

שכונת שמבור בנויה ממש בלב הציר המרכזי של חיפה ומספקת לתושבים גישה נוחה להרבה מאוד עסקי פנאי כגון בתי קפה, מסעדות, חנויות נוחות, חנויות כלי בית, פאבים חיפאים מוכרים ותיקים, מכוני כושר ועוד. בתוך השכונה מתחבא יקב חיפאי ותיק הממוקם ברחוב אופקים. בית יד לבנים המשמש כבית תרבות עירוני ואתר להנצחת חללי מערכות ישראל. גם הוא ממוקם בשכונת שמבור.

הנוף הנשקף של שכונת כרמליה מהגבעה ברח’ מרגלית שבשכונת שמבור.

טבע ובריאות

בשכונת שמבור ניתן למצוא את שדרת הנדיב המספקת ריאה ירוקה ומאפשרת לבצע טיול רגלי או לשבת על ספסל לצד צמחיה מטופחת ומתקני כושר. בנוסף יכולים תושבי השכונה להנות מטבע אמיתי בגבעה ירוקה המשקיפה על שכונת כרמליה והים התיכון. 

החסרונות השכונה

כמו שכונות חיפאיות רבות החיסרון העיקרי בשכונה הוא הפקקים ביציאה מהשכונה בשעות הבוקר. רוב התושבים בחלקה המערבי של השכונה נאלץ לעמוד בפקק ביציאה של רחוב מרגלית אשר משתלב עם אחת היציאות משכונת כרמליה. כמו כן ניתן למצוא תלונות של תושבים בחלק מהרחובות על בעיות חניה בעיקר בשעות הערב. גם זאת תופעה מוכרת בשכונות חיפה הנגרמת מריבוי טיבעי של מכוניות וגדילה עקב התחדשות עירונית.

ברשות משרדנו מאגר דירות להשכרה ולמכירה בשכונת שמבור,
לתיאום פגישה או ביקור בנכסים בשכונה המתאימים עבורכם ניתן להתקשר לטלפון: 04-8320111 

המידע בכתבה נכתב על פי היכרות אישית עם השכונה והתושבים בנוסף לנתונים שנלקחו מאתר מדלן.
הכתבה נכתבה ונערכה בשיתוף עם Sinc.co.il
שכחנו משהו? הייתם רוצים להוסיף? מוזמנים לשלוח לנו הודעה בקישור הזה.

שכונות נוספות בעיר חיפה:

מחפשים דירה בחיפה?